מהי המתכת הכי מומלצת לשימוש בחדר האמבטיה?

מערכת שורש  כח אייר, תשפב  5/29/2022

באלו מתכות כדאי וניתן לעשות שימוש באמבטיה? למניעת חלודה
.......................

מהי המתכת הכי מומלצת לשימוש בחדר האמבטיה?

צילום: freepik

האביזרים שאתם עומדים לשלב בחדר האמבטיה, צריכים להיות עשויים מחומרים שיאריכו ימים ויקדמו את הבריאות. יש היום שפע של חומרי אמבטיה יפים שניתן להשתמש בהם לעיצוב חדר האמבטיה, חומרים שהם אלגנטיים, בני קיימא ועמידים בפני חלודה. סביר להניח שחלק מחומרי האמבטיה הללו כבר נמצאים בחדר הרחצה שלכם, ואת האחרים כדאי לשקול.

כמה מילים על אביזרי חדר האמבטיה
אביזרי אמבטיה הם בדרך כלל אותם מוצרים אשר מותקנים בחדר הרחצה, וחלקם נתלים על הקיר, כמו למשל מאחז יד מנירוסטה, מדפים לאחסון חומרי טיפוח וחומרי ניקוי, או מתלים לתליית מגבות ובגדים.

אותם אביזרים קטנים כוללים: ווי בגדים, מתלים לנייר טואלט, מתלים למגבות נייר, מתלים לכוס מברשות השיניים וכדומה. אמנם מדובר בפריטים קטנים, אבל הם שימושיים מאוד בחדר הרחצה. אביזרי אמבטיה עשויים בדרך כלל מנירוסטה, מנחושת, מסגסוגת אלומיניום, סגסוגת אבץ, זכוכית, עץ, פלסטיק וכמה חומרים אחרים. כאשר אתם בוחרים את האביזרים לחדר הרחצה שלכם, אל תתייחסו רק לעיצוב, שימו לב גם לחומרים מהם עשויים.

על מנת שתוכלו לבחור באביזרים העשויים מהמתכת הטובה ביותר לצרכים שלכם, הנה רשימה של חומרי אמבטיה אמינים שיוכלו לשמור על הבריאות והניקיון של חדר הרחצה שלכם.

נירוסטה
נירוסטה היא סגסוגת עמידה בפני חלודה, ונפוצה בייצור אביזרים ופריטים לחדר הרחצה. מבחינת אפשרויות העיצוב, הנירוסטה מאפשרת בחירה במגוון גימורים, כך שניתן להתאים אותה לכל עיצוב וסגנון של חדר אמבטיה. הנירוסטה היא חומר משתלם מאוד הן מבחינת האפשרויות לעיצוב הפריטים השונים והן מבחינת התחזוקה. למעשה, קל מאוד לנקות אביזרי אמבטיה שעשויים מנירוסטה.

פליז
פליז הוא כנראה המתכת הבסיסית הנפוצה ביותר בייצור אביזרי אמבטיה. זאת, הן בשל המבנה החזק והן בזכות הגימורים היפים והשונים שחומר זה מציע. בנוסף, בגלל כמות הברזל הנמוכה שמכיל הפליז, הוא עמיד במיוחד בפני חלודה. בקיצור, הפליז משגשג בסביבת חדר הרחצה, ויכול להפוך לאחד החומרים המהימנים והעמידים ביותר לשימוש בחדר האמבטיה שלכם.

אלומיניום
בדומה לפליז, האלומיניום הוא חומר נהדר לחדרי אמבטיה, ולו רק בגלל שתכולת הברזל שלו נמוכה והוא אינו מחליד. עם זאת, אם לא תטפלו ותתחזקו את האלומיניום כראוי יתכן שעם הזמן הוא יחליד. האלומיניום משמש לייצור אלמנטים בסיסיים בחדרי אמבטיה כמו סל אשפה, סל כביסה, ברזים ועוד.

נחושת
נחושת היא מתכת יפהפייה המשמשת לעתים קרובות לייצור אביזרי אמבטיה וצנרת. במובנים מסוימים, כמו עמידות בפני חלודה, הנחושת דומה לחלק מהחומרים האחרים המופיעים ברשימה זו. יחד עם זאת, עדיין קיים סיכוי לקורוזיה, במיוחד אם לא מטפלים בנחושת כראוי.

האיכות העיצובית העיקרית של הנחושת באה לביטוי בגוון החום הטבעי שלה. צבע זה מציע סגנון נהדר שיכול להתאים לעיצובים שונים של אביזרים לחדרי הרחצה.

זהב
זהב הוא חומר מדהים לשימוש למי שמחפש אביזרי אמבטיה מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר. קודם כל, הזהב לא יחליד. חוץ מזה, זהו אחד מחומרי האמבטיה האלגנטיים ביותר המוצעים בשוק אביזרי האמבטיה. הזהב נהדר כגימור של ברזים, מחזיקי נייר טואלט, מוטות המגבות וכול אביזר אמבטיה אחר.

מתכות מגולוונות
שימוש במתכת מגולוונת יכול למנוע חלודה מאביזרי אמבטיה עשויים ממתכת. גלוון מתכות נעשה בדרך כלל בפלדה, שהיא חומר מוצק, עמיד בפני חלודה ומתאים לחדרי רחצה.

איך נעשה הגלוון? פשוט מאוד, על ידי הוספת ציפוי אבץ דק על המתכת. ציפוי זה מונע מהאוויר ומהמים מלחדור לתוך שכבות המתכת שמתחת לציפוי. לפיכך זה מונע את חמצון הברזל ומסכל את הסיכוי שהמתכת תחליד.

אביזרי אמבטיה מסגסוגת אבץ מציעים משטחים חלקים וביצועי יציקה טובים, וניתן ליצור מסגסוגת זו חלקים מורכבים ומדויקים, המרכיבים כמה מאביזרי האמבטיה. עם זאת, בגלל היציקה, חומר זה יכול להיות כבד יותר והסגנון שלו ישן יותר.

חומר לא מתכתי
כולם יודעים שכל אביזר אמבטיה שעשוי מחומר שאינו מכיל ברזל, לא יחליד. חומרים אלה כוללים עץ, זכוכית, אבן וחומרים דומים אחרים. עם זאת, חשוב להכיר את כל חלקי האביזרים בחדר הרחצה שלכם. למשל, אם אתם רוכשים מתקן מזכוכית לסבון ובתוכו משאבת מתכת, הסיכוי שהמשאבה תחליד או תתכלה, הוא גבוה. וכך גם כל אביזר אחר באמבטיה שעשוי להכיל מתכת כלשהי.